Tacksamhet, sponsorer och recept

Jag är trött idag, lite tung i huvudet men oerhört nöjd, glad och TACKSAM!

Är väldigt många tacksamheter, finns ju en viss risk om man börjar skriva om dem att man glömmer någon som gjort det där lilla extra.

Sponsorerna

Haft ett härligt gäng sponsorer som hjälpt till med lite olika saker och jag har kunnat känna tillit att de fixar det som lovats. Förutom att det stökade med buljongleverantören, men jag blev ju en erfarenhet rikare genom att ägna långfredagen och annandag påsk åt buljongkok. Var ju hur lätt som helst, bara tid som erfodras. Med den tilliten till nedan gäng så har jag kunnat släppa mitt gamla kontrollerande och allt har löst sig.

Skriver lite om varje sponsor i bokstavsordning, alla lika mycket värda i mina ögon sett:

Bergslagspraliner, de glada pralinörerna som fixar bjudpralin och deltager under hela dagen med sitt smittande humör, chokladkreativitet och hjälpsamhet.

Bergsmannen som gör röror och iste enligt Birgittas recept, och lånar ut utrustning som gjorde vår hantering i paus enklare.

Brödernas skinka utan E-nummer.

Helix glada, inspirerande och drivande chefen Lina som gett mig glada tillrop, tagit emot varor och spridit information till väldigt många.

Hemköps Mattias har varit väldigt engagerad och ställt upp med kontakter till leverantörer och tagit emot varor som vi bjöd på. Sponsrade med tillbehör att äta och dricka på/ur. Brödernas skinka har funnits i sortimentet länge och numera finns även fröknäcket från Huså bröd.

Huså

Huså bröd, fröknäcket som de tillverkar enligt Birgittas recept.

Meritor som direkt vid första diskussion gick in erbjöd alla anställda subventionerat pris för att de ansåg det som en viktig föreläsning. Ilona har ställt upp med utskrifter och varit mig oerhört behjälplig med ett glatt humör hela tiden med mitt tjat. Har varit fler som varit väldigt positiva och hjälpsamma men Ilona har dragit det ”tunga” lasset.

Tack igen allihop!

Hade tänkt skriva längre idag om mina tacksamheter, men jag har ägnat mig åt återhämtning (bara erkänna att det behövdes idag) och hade en massagetid som var väldigt skön. I morgon är det Vårcaprice och middag här i huset med ett gäng gäster, alltså planering och inhandling. Så det får bli mer om mina tacksamheter nån annan dag.

Recepten

Jag har ju lovat Er alla länkar till Birgittas recept som användes igår så här kommer de i form av länk till Birgittas blogg. Läs gärna hennes klokskap i bloggen, jag har använt väldigt många recept och aldrig blivit besviken på resultatet.

Fröknäcket – går lätt göra själv annars går man till Hemköp i Lindesberg och köper. Ni som ej bor i Lindesberg kan gå till Er affär och be dem kontakta Huså bröd. Tips – gör ni själva så mät upp de torra ingredienserna i flera påsar så har ni snabbt färdigt till nästa gång.

Färskoströra

Cashewsmör – Birgittas orginalrecept som mjölkfritt alternativ: mixa cashewnötter och blanda med olivolja, lite pressad citron och salt så det blir bredbart.

Daniel på Bergsmannen använde 500 gram cashew, 2 dl olivolja, citron – det blev lite för löst och då lade han i ett par dl solroskärnor, fortfarande löst. Då kom han på att koka upp 2-3 dl gröna linser, lät stå i 15 min, silade från vattnet och så mixade till det smör vi åt som mjölkfritt alternativ. Kreativitet.

Iste

Kycklingbuljong – såg på Facebook att någon gått lös redan idag och kokar buljongen. Så roligt!

Jag är så glad att allt flöt som det gjorde och både Ann och Birgitta levererade sina kunskaper och klokskaper på ett föredömligt sätt.

Så har jag ju min kära syster som deltog under precis hela dagen på sin egna lediga dag, fantastisk insats från henne.

Ha en fortsatt bra helg!

Kina

 

5 reaktioner på ”Tacksamhet, sponsorer och recept

  1. Veronica 21 april, 2017 / 22:34

    Åh, så roligt! Tack för en fantastisk kväll och tack för recepten! Fröknäcket måste jag prova att göra. Om jag inte lyckas så har jag nära till Hemköp 😉 Är det nån som kommer ihåg vad Ann hade för kryddor i sin egengjorda müsli? Kanel och två-tre kryddor till tror jag…

    Gilla

    • Christina Lekeborn 22 april, 2017 / 10:21

      Kardemumma och nejlika

      Gilla

Lämna en kommentar