Härligt intresse för föreläsning om socker

Nu är det bara drygt en vecka kvar till föreläsningen med Ann Fernholm om vad som händer i våra kroppar med allt socker vi får i oss av olika slag. Det ska bli intressant och spännande, jag är väldigt glad och tacksam att så många har bokat sin plats på de båda föreställningarna. Att många intresserar sig för sin hälsa och få insikter som kan göra skillnad.

Boka biljett

Ni som tänkt gå men ej bokat Er biljett än finner information och biljettförsäljning här. Kom ihåg att ni från Meritor har subventionerat pris nedanför den ordinarie biljettbokningen. Det finns biljetter kvar till båda föreställningarna, om det blir fullt så skriver jag här och tar bort möjligheten för bokning.

Runt evenemanget kommer Birgitta Höglund Birgitta Höglund att finnas med sina erfarenheter om att äta sig frisk och bjuda på lättare tilltugg i paus.

Birgitta delar som vanligt med sig av sina recept gratis i sin blogg och här finner ni en stor samling påskrecept.

Hennes recept är sagolikt goda, gjorde en räkfond i helgen på sparade räkskal från frysen. Blev en soppa med fonden och kokosmjölk som bas och slängde därefter i några laxbitar. Det var två rejäla portioner, men det var så gott så jag glufsade i mig allt och blev härligt proppmätt.

Flera företag har varit med och sponsrat evenemanget på olika sätt, vilket jag också är så tacksam för. Kommer att namnge dem när jag har allt klart.

Stresshantering

Möten, mail och telefonsamtal med fantastiska människor som ser fram emot att bli berikade med kunskaper om sin hälsa, gör att jag blir så glad. Det är mycket att göra och tänka på och jag hoppas att jag inte missar något väsentligt. Har ju mitt ordinarie jobb att sköta också. Visst måste jag erkänna att ett visst stresspåslag har jag i kroppen, men känner ändå en viss balans inför kommande veckas ”jobb”.  Framförallt är jag inte rädd att det ska gå helt överstyr, men får ju inte fuska med mat och sömn. Skulle antagligen behöva vara lite duktig att köra några meditationer eller yogapass. Ska försöka få in det för välbefinnande och för att hålla.

Självklart går inte allt spikrakt, tyvärr har en av sponsorerna fått problem, men man får lov att vara lite flexibel och försöka finna nya lösningar. Men jag har en plan och är övertygad att det ordnar sig på något sätt.

Inför sjösättning

vitsippor-lindonI påsk är det dags att försöka putsa båten, vet inte hur det går med den väderprognos som är, kan bli alldeles för kallt. Så det blir väl att leta på långkalsongerna igen och klä på sig ordentligt. Sunshine ska i sjön sista helgen i april, så i maj kan vi börja njuta lite båtliv och förhoppningsvis hinna ta oss till Lindöns vitsippehav.

22 april har vi ju den stora Vårcapricen med Manskören Harmoni här i Lindesberg, vi blir ett gäng som traditionsenligt går och så blir det middag här hemma. Ola Salo är den kända gästen och så kommer det en hemlig och det är lika spännande varje år.

Nu blir det hårdkörning och balansering av nervpåslag inför nästa veckas evenemang, som jag verkligen ser fram emot.

Spännande är det att få möta ett par av mina idoler och träffa flera hundra människor, både kända och okända.

Ha det gott och jag hoppas vi ses torsdag 20 april.

Kina

 

One thought on “Härligt intresse för föreläsning om socker

Kommentera

